Ali poznate pravila, ki jih moramo upoštevati pri komunikaciji preko spleta?
Tako kot moramo poznati in upoštevati določena pravila v vsakdanjem življenju, obstajajo tudi pravila pri spletni komunikaciji. Spletni bonton, poimenovan netiquette, je v veljavi že od leta 1995, ko ga je v javno uporabo dala Sally Hambridge.
Če vpisujete e-naslove vseh tistih, ki jim je namenjeno vaše pisanje v polje Kp, če v sporočilu uporabljate velike črke ali če z veseljem pošiljate dalje verižna pisma, potem vse našteto ni v skladu s spletnim bontonom.
Kako torej pri spletni komunikaciji ravnamo pravilno ?
Foto: devcentral.f5.com
Spletni bonton lahko razdelimo v dve skupini pravil: v pravila, ki veljajo v komunikaciji ene osebe do druge (najpogosteje je to e-pošta) in v pravila obnašanja, ki veljajo znotraj določene spletne skupnosti (forumi, klepetalnice …).
Spletna pravila v 10 korakih:
1. E- pošta ima status zasebne pošte, zato ne prebiramo e-sporočil, ki so namenjena drugim osebam.
2. V e-sporočilo zapišemo le tisto, kar bi upali nekomu povedati v obraz in tisto, kar bi zapisali tudi na razglednico.
adminsecret.monster.com
3. Kadar želimo izraziti čustva, poudariti, da ima zapisano šaljivo noto, uporabimo emotikone, znake za izražanje čustev. V poslovnem sporazumevanju emotikonov ne uporabljamo. Pišemo suhoparno, brez čustvene note. Več o spletnem slengu si lahko preberete na tej povezavi.
4. Če moramo odgovarjati z e-sporočilom, katerega vsebina je delikatna ali čustveno obremenjujoča, ga za en dan "zaprimo" v predal, nato ponovno preberimo in se odločimo, ali ga bomo poslali ali ne. Zapisane besede so razumljene drugače, kot izgovorjene, saj tukaj ni prisotne govorice telesa, ki bi igrala kontrolno vlogo.
infobarrel.com
5. Ne pošiljajte e-naslovov drugih brez dovoljenja ostalim prejemnikom. Če želite skriti e-naslove ostalih prejemnikov, jih vpišite v polje Skp (nng. Bcc) in ne v polje Kp (ang. Cc). Tako bodo e-naslovi drugih prejemnikov ostali skriti.
iamcraig.com
6. Ne uporabljajte velikih črk, ker na spletu pomenijo kričanje.
7. Na prejeto e-pismo odgovorite v roku 24 ur. Če nimate časa odgovarjati na dolgo in široko, le sporočite, da boste v kratkem času odgovorili na e-sporočilo.
myportfolio.usc.edu
8. Ne pošiljajte verižnih pisem, ker je to za prejemnika obremenjujoče, na delovnem mestu moti delovno storilnost in je na spletu nezaželeno.
9. Pri odgovarjanju na sprejeta sporočila, uporabimo funkcijo odgovori in pustimo prejeto sporočilo nedotaknjeno. Prejemnik ima tako natančen vpogled v našo preteklo komunikacijo.
10. Ne delajte na spletu drugim tega, česar ne bi želeli, da drugi naredijo vam. Kljub skritosti za ekranom, bodite vljudni, ohranite kulturni nivo komunikacije in se potrudite za slovnično pravilnost zapisanega.
womenseverything.com
Upoštevanje vsaj teh pravil spletnega bontona, pokaže našo omikanost v spletni komunikaciji in izboljša kvaliteto medsebojnih odnosov.